onsdag 17 oktober 2007

Vivo komvux


Var i skolan idag. Ville ta något fotografi bara för att dokumentera lite. Upptäckte då hur mina klasskamrater lider av att bli fotograferade.
Hur folk bokstavligen flyr fältet för att slippa vara med på en liten bild. Endast en var modig och härdade ut stunden.
Eller så kanske jag bara har en klasskompis.
Vi fick Selma Lagerlöfs "Kejsaren av Portugallien" i läxa (lättläst version.) Den verkar fin. Jag vill läsa romantiska böcker. Konstigt.
När jag var yngre skrattade jag åt romantik och tyckte det var fånigt. Vem trodde på Askungen EGENTLIGEN?
Romantik existerade inte i verkligheten.
Men det kanske det gör? Ibland, i små små stunder, när man är mottaglig.
Har jag blivit mer mogen eller är jag naiv? Var jag bara rädd förrut?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha det är ju jag på bild :D

Ingela sa...

Ja, just det. Jag glömde fråga... Går det bra om jag lägger upp den här bilden på min blogg?
Skulle ringt och frågat. Förlåt!

Anonym sa...

haha nä det är lungt, jag tycker det bara är roligt att vara med på bilder :P