lördag 20 oktober 2007

Snö


Det snöar! Alltid lika trevligt med de första snöflingorna. Just nu älskar jag varenda en av dom, och om ett halvår kommer jag känna precis tvärtom.
Jag är sjuk igen. Magsjuk. Tur att jag inte åkte till Luleå, då jag fått spenderat halva natten på toaletten. Kände mej lite risig dagarna före och det var nog därför jag aldrig åkte iväg.
Jag berättade om Selma Lagerlöfs bok för min man vid frukost och jag var så tagen av den att jag blev alldelens blank i ögonen när jag återberättade den. Kanske är jag lite sjuk och känslig, jag känner inte igen mej själv. Jag vill läsa mer bra böcker. Våran plan att åka till biblioteket under dagen har flyttats fram till imorgon. Hoppas jag mår bättre då.
Nu ska jag titta ut genom fönstret och se världen förändras.
Fast bara lite, det är plusgrader ute, så det är bara för ett ögonblick.

Inga kommentarer: