fredag 5 oktober 2007

Städa


Föräldrarna sover än. Vi har ett eget övernattningsrum som dom får använda av vår förening. Dom ska komma vid klockan nio. Idag skulle mamma städa här.
Dammsuga och torka golvet. Det betyder att jag måste städa innan hon, så hon inte ser hur skitigt det är. Brukar inte gamla pensionärer göra så? Jag har blivit en av dom.
Jag har hunnit plocka bort min mans alla fimpar från terassen och stuvat undan sittdynorna till utemöblerna.
Det är ju oansvarligt att lämmna dom ute nu när det är så fuktigt på nätterna.
Jag kan inte skylla på utbrändhet, det är inget dom vet vad det är. Själv har dom ju tagit hand om fyra barn, hem och jobb sammtidigt och det gick ju bra...
Jag vet inte om det framgår av min pms-text, men jag har världens bästa föräldrar, på riktigt!

Inga kommentarer: