måndag 22 oktober 2007

Lost


Jag har tappat humorn. Min man har sagt det flera gånger. Varje gång han säger det blir jag lite mer ledsen. Jag tror det är sant. Jag måste hitta den igen. Undertiden jag letar kan jag äta rosenrot och se på roliga program. Kanske min humor bara har ändrats lite. Vilken tur att jag har Hennrik Schyffers dokumentär om humor. Den kanske kan ge mej några svar. Olika personligheter har olika humor. Den vill jag se ikväll. Jag och min man har slutat titta på TV nästan helt nu.
Har man små barn kan man ju lätt tappa hoppet om att kunna följa en serie på TV. Istället har vi köpt Lost boxen säsong 3. Vi tycker den är spännande och trots det somnar jag varje kväll 21.30 framför TV:n. "Sover du, ska jag stänga av?" frågar min man. Men jag vill vara vaken, så jag svarar alltid:"Nej, jag vill se" "Men du blundar ju" svarar han. "Ja, man jag kan lyssna med öronen" svarar jag då.
Tråkigt att vara så trött, men jag blir ju det när det är varmt i soffan under filten.
Ikväll ska jag sova till Lost igen.

Inga kommentarer: