måndag 22 oktober 2007

Dagisfest


Oj, jag har helt glömt bort att jag och Anders (pappa från dagis) ska anordna en fest.
Det kan ju vara trevligt då det böjar bli kallt och mörkt ute. Vårt dagis har både öppenspis och kakelugn (fast i olika rum) det är hur mysigt som helst en höstkväll. Lite mat, lite vin, fröknar och föräldrar,och det ska vara barnfritt.
Det var väldigt trevligt förra året. Men det finns ju alltid problem. Problemet är att jag ska skriva en matlista och ge uppgifter till de övriga föräldrarna. Vem ska ta med bröd? sallad? vad ska vi äta? vegetariskt är en oskrivenlag men jag har ingen fantasi alls. Pajer? pasta? Normalt brukar jag gilla sånt här, men inte denna gång.
Jag tycker det räcker med vinet. Kanske lite kex, ost och vindruvor...Just det. Veganerna ska ju också ha något...
Nej, jag får gräva i mina kokböcker nu.
Nej det tänker jag inte alls göra, jag tänker läsa min nya bok istället.
Jag kan träffa den där Anders-pappan på dagis och vi kan göra listan ihop! Kanske vid öppnaspisen med lite vin och mat?
Det blir ju bra.

Inga kommentarer: