fredag 19 oktober 2007

Den sista

Efter att ha lagat mat i två timmar och ätit den i en timme, och dessutom insett att det inte blev så gott, tappar jag liksom lusten till att diska, städa och vara normalt trevlig. Allt jag vill är att röka. Måste bara vänta tills barnen somnat.
Jag ska naturligtvis sluta upp med cigaretterna snart. Imorgon blir bra.
Jag blekte tänderna i sommras och då frågade min tandläkare om jag rökte. Nej det var sju år sedan. Jag har slutat. Bra, tyckte tandläkaren. Hade jag varit en rökare skulle han inte rekomendera att bleka dom för då håller det inte. Inga problem, jag har inte rökt eller varit sugen på det på sju år, varför skulle jag bli det nu?
Ja, varför? Tydligen blev jag det nu, den här sommaren.
Det gör ont att bleka tänderna. Jag kunde inte le normalt på flera dagar då tänderna blev iskalla av vanlig sommarluft. Jag fick gå och dra ner överläppen över tänderna i flera veckor och kunde inte skratta utan att göra konstiga grimaser. Snart ser mina tänder ut som majskorn igen. Jävla cigg.
Ska bara röka sista nu.
Hör ni det? -Den sista!

Inga kommentarer: