söndag 28 oktober 2007

Äventyr


Vi som hade världens bästa idé.
Alla andra hade tydligen samma idé, för när vi äntligen lyckas ta oss till äventyrsbadet var det proppfullt med folk. Hur många människor får dom släppa in egentligen?
I ett hav av barn(!) och flytprylar, bollar och uppblåsbara djur, står jag där med vatten upp till midjan och kan inte göra så mycket än att bara stå och titta på. Vi står som packade sillar och bara står där. Barnen hoppar i och för sej upp och ner, men mer än så är det inte.
Jag vill åka vattenruschbana men det känns dumt att stå i kö som vuxen när det är så många barn som ska åka. Jag tvingade min dotter att åka med mej några gånger så det inte såg så dumt ut.
Efter ett tag blev det lite mindre folk och jag lyckades till och med kasta lite boll med min son. När jag stod där i bassängen insåg jag att det här borde jag göra jämt. Vad finns det för jobb där man spenderar all tid i vatten? Kanske jag ska gå med i någon badbollsförening? Vad finns det för vattensporter för vuxna?
Jag har en dröm om att ha en egen pool och en egen bastu. Nackdelen med det är väl att barnen som tonåringar kommer att bli fulla och drunkna i den, men jag behöver inte oroa mej, jag kommer aldrig att ha råd med det. Och som många andra gånger kan drömmen vara finare än verkligheten.

Vår vän Matilda och min dotter på bilden.

Inga kommentarer: