fredag 19 oktober 2007

Klart som korvspad

Jag vet inte vad som hände idag. Tiden försvann och ingenting blev gjort.
Har haft lite blogg ångest över att jag inte har något vettigt att säga, men har kommit fram till att det gör ingenting.
Jag måste inte alltid ett budskap med det jag skriver.

Har läst ut Selma Lagerlöf boken idag. Den var mycket bra. Lite väl lätt läst version kanske. Nästan som en faktabok. Men vilken berättelse. Jag vill läsa fler böcker av henne.
Nu är jag sugen på Carl-Johan Vallgrens "Den vidunderliga kärlekens historia"
Tänkte börja med den i helgen.
Jag har blivit superinspirerad till att göra mina läxor och skriva klart min dikt. Det pirrar i hela kroppen och jag vill bara kasta mej in i det. Har fått klarhet om hur versfötterna i dikten fungerar och det var inte så svårt. Riktigt lätt nu när jag fått receptet. Spännande!

Inga kommentarer: