lördag 6 oktober 2007

Djup suck

Jag har tagit mej vatten över huvudet. Jag vet inte vad jag gör på "Skapande svenska" kursen. "Alla" som går där är svenska lärare, litteraturvetare, och tydligen väldigt erfarna inom litteraturen.
Det är inte jag.
Jag har inte gått gymnasiet och har bara läst ca:20 vuxen böcker. Det är ganska stort glapp där.
Den ryska författaren var ju fantastisk. Hon kunde uttrycka sej så bildligt och tydligt och hade en fantastisk röst.
Jag är väldigt avundsjuk.
Vad har jag att komma med? Min lärare gillade tydligen ett nytt ord jag skapat i min novell. Ordet var: Djupsuck.
Det var naturligtvis ett fel av mej, inget jag gjort med flit. Jag menade naturligtvis djup suck.

1 kommentar:

Maruschkan sa...

Du, jag tycker faktiskt att vår lärare säger lite konstiga saker ibland. Jag tyckte att det var väldigt tydligt hur din karaktär kände sig oavsett om det stod djup suck eller "djupsuck". Skitsamma om du glömmer en bokstav eller inte uppmärksammaratt du glömt ett mellanrum! Det är inte väsentligt i sammanhanget! Du har förmågan att skriva och gestalta de vardagliga händelserna som bara du kan. Man måste ha erfarenheter för att kunna berätta och det kan man varken läsa sig till varken som litteraturvetare eller svenska lärare. Du HAR levt och du har något att berätta! En biografi från dig skulle klå de flesta livsöden;)Jag skulle kunna fortsätta att peppa dig hur länge som helst men för att avrunda vill jag bara skriva att det är inte bara din man som tror på dig, jag gör det också. Alltid. Mvh Marica