söndag 14 oktober 2007

Dörren till helvetet är öppen

Så ringer det. En oskyldig signal på telefonen, det var Linnea. Ok, allt normalt. Trevligt, trevligt. Sedan börjar det.
"Du måste skriva in dej på Facebook" predikar hon om och om igen. Och jag som är sjuk och svag har inget motstånd en dag som denna.
Nu är det gjort. Det tog lååång tid för mej då jag inte är vän med datorn. Och framför allt inte vän med programmet.
Jag fastnade i vart enda steg som gick innan jag lyckades komma igenom på andra sidan. Men nu finns jag där, på facebook, men jag har ingen aning om hur det fungerar.
Mardrömmen har börjat. Kollade genast upp gamla pojkvänner och arbetskamrater. Hela mitt liv svichade förbi i huvudet på mej. Jag som har försökt glömma...
Dessutom lade jag upp en riktig phantom bild på mej. Jag ser ut som vem som helst, alla flickor ser ut som mej där.
Nu ska jag kolla gamla klasskompisar, det blir en lång natt.

Inga kommentarer: