torsdag 18 oktober 2007

Oskuld förlorad

Jag var försenad till dagis mötet. Jag låg och slummrade på soffan då min man ringer och säger:
"Du ska vara på föräldrasamtal nu"
Jag tog på mej ytterkläderna och cyklade dit. Då händer det något. Plopp! Jag fick en haiku dikt i huvudet. Bara så där från ingenstans. Helt gratis dessutom!
Nu ikväll har jag och min man arbetat med den. Det blev trassligt, jag förstår inte riktigt hur takterna går så han blev lite sur.
Fast egentligen var han nog bara röksugen.
Nu sitter jag här med min nyfödda dikt och vet inte hur jag ska ta hand om den. Min första dikt.
Känns inte som om jag skapat den, den kom ju till mej. Undrar om det kommer flera? Var kommer dom ifrån?
Är jag en annan människa nu, ser jag annurlunda ut?
Det känns lite annurlunda.

2 kommentarer:

Anders Sparring sa...

och dikten?

Ingela sa...

HEJ! Den kommer senare, måste arbeta lite mer på den tror jag. Känner mej väldigt osäker...Blyg.
Jag har så mycket att lära. Du är ju så bra.