söndag 28 oktober 2007

Brev och vykort


Idag har jag ont i handen efter att jag igår skrivit en bunt med vykort. Jag måste skriva mer handskrivet, träna upp handstilen lite. Jag gillar skrivstil. Skriver folk skrivstil idag eller textar de flesta?
Ett mail är ett mail. Men ett handskrivet brev är en present. Tycker jag i alla fall. Fast här håller inte min man med. Några dagar innan han fyllde år frågade han vad han skulle få. Jag ville inte säga naturligtvis. Han tjatar och tjatar, så då säger jag:
"Okej, du ska få ett handskrivet kärleksbrev" Han tittar på mej och säger "Det vill inte jag ha, jag vill ha en grej"
"Men du får ett brev" svarar jag. Han fortsätter "Men jag vill ha en grej" och just där tappade jag lusten att skriva ett brev till honom. Kanske ett brev inte är en present ändå...
Nu har jag skrivit ett otal vykort till folk som passerat i mitt liv. Att ha tillgång till Facebook är lite som att vara med i "Här har du ditt liv" fast utan en programledare som kan orientera en. Nästan lite nervöst och skrämmande.
Snart har jag skrivit klart, och jag ser att vykorten jag skriver idag går knappt att läsa så det är bara att träna, träna mera.

3 kommentarer:

Okami sa...

Hej Ingela!

Tack för vykortet!

Det värmde!
Jag blev superglad!
Blogga vidare!

Det är roligt att alltjämt vara din vän. Du är en mycket speciell person och jag skrattar ofta åt minnen från gammla tider, då vi kollade på Al Bundy och talade om Ozzys sex appeal.

Ha en bra tid, skapa en underbar värld!

Mvh

/ Michael Stenmark

Ingela sa...

Varsågod!

No more tears...

Anonym sa...

Ingela,

WOW!!
Tack for vykortet, jag blev jatteglad, kom fram dagen fore min #%35 -ars dag, som en tidig fodelsedags present.
du ar sa fin pa kortet!
nu kan jag dagligen folja med i ert liv, love it.
Spike halsar och Tilly vill se bilder pa er(vi gar igenom alla poster pa bloggen)

Kramar,
Veronica