måndag 15 oktober 2007

Kräkhörna


Så har jag varit upp halva natten. Inte på grund av facebook men för att min dotter blev sjuk. Hon vaknade gallskrikande och hade feber och ont i magen. Det är blindtarmen, tänkte jag. Jag hade aldrig sett henne ha sååå ont tidigare. Hon bara skrek och skrek. Borde ringa sjukvårdsupplysningen, så jag googlade på "sjukvårdsupplysningen" och även "ont i magen barn" Jag läste lite men hittade inget telefonnummer. Då ringer jag till min man i Japan (han verkade ändå vara vaken lite när som helst där borta) Men han sov, var svår att få kontakt med. Sedan skämdes jag. Vad dumt att ringa till honom.
En halvtimme senare hade hon lugnat ner sej och började kräkas istället. Hon brukar kräkas av allt, feber, förkylning, åka bil, springa, hosta, lite när som helst faktiskt. Det tråkiga var att hon spydde ner tre täcken (då jag var tvugen att byta hela tiden)
Så jag har tvätt upp till öronen idag. Nu har jag varit hemma (och innomhus) i sex dagar, jag känner hur galenskapen knackar på i mitt huvud.
Min man ringde senare, han sa: "Man googlar inte efter telefonnummer, man kollar eniro"
Och jag skämdes igen.

Inga kommentarer: