torsdag 25 oktober 2007

Skor


Det börjar bli kallt ute, och på vår dagis ytterdörr står det en lapp om att vi ska klä barnen varmt nu.
Efter misstaget att inte köpa vinterskor i tid förra året tyckte jag att vi skulle göra idag. Vi släpade med barnen till Skokanonen och började prova.
Min son var nöjd med det första paret han satte på fötterna. "Dom vill jag ha" sa han och kramde skorna i famnen.
Min dotter däremot provade ALLA skor i hela butiken och tyckte ingen av dom var sköna. Till slut låg hon på golvet och gnällde. Hon ville bara ha bäbisskor för dom var sötast. Efter att ha pratat med henne en liten stund (utan att visa irritation) fick vi henne att tro att hon valde ett par skor själv.
Efter den pärsen åkte vi raka vägen till Macdonalds där jag beställde coca cola. Jag är inte riktigt mej själv insåg jag där. Jag har inte druckit coca cola på flera år. Det var nästan gott faktiskt. Jag är helt oberäknelig tydligen, vad som helst kan hända.

Inga kommentarer: