fredag 12 oktober 2007

Bra motiv?

Nu har jag pratat med min bror, han är lite krasslig då han opererade bort blindtarmen i måndags (det har jag och min mor gjort för flera år sedan, ligger i släkten kan jag tro) Hur som helst berättade han att en gammal bekant till mej vill att jag ska tatuera honom. Det vore ju kul. Kul att träffa honom, mindre kul att tatuera förståss.
Så kommer frågan jag klurat på i många, många år. Den som har fått mej ligga sömnlös i oändlighet. Ska jag berätta redan nu att han kommer att ångra sej om han inte väljer nåt BRA motiv, eller ska jag låta honom upptäcka det själv om tre år? Jag vet fortfarande inte svaret. Ibland är dom mottagliga, ibland inte. Samtidigt att ångra en tatuering är inte svår ångest. Det finns mycket annat i livet man kan större ångest över.
Dessutom lever jag efter detta motto: "Det är bättre att ångra det man gjort, än att ångra det man inte gjort"
Tåls att tänka på.

Inga kommentarer: