tisdag 23 oktober 2007

Mötet

Vilken bra dag jag haft
Det började med att jag cyklade till skolan, och på vägen dit möter jag en man jag träffat på min förra skola. Jag var egentligen redan försenad till lektionen, men valde ändå att stanna och prata med honom.
Det var riktigt trevligt. Han själv hade tappat livslusten och ville mer eller mindre dö, men det vore väldigt synd. Han gav mej många goda råd och jag blev mycket gladare efter jag pratat med honom. Hans goda råd och tankar behövs här ute i livet så det vore dumt om han inte kan dela med sej av dom. Kanske han inte har förstått vad han har att bidaga med till oss andra. Kanske han inte kände sej behövd?
Själv sa jag tankar till honom som jag bara haft i mitt huvud, men efter att ha formulerat funderingarna högt i ord kändes dom mer verkliga och självklara.
Ibland har man sådana här spontana möten när man plötsligt får höra precis det man behöver höra. Eller kanske folk runt omkring mej sagt samma sak hela tiden, fast man har inte förstått det. Det är skillnad på att veta något och förstå det. Idag förstod jag.
Motvinden för mej framåt.

Inga kommentarer: