lördag 6 oktober 2007

Intution

Skolan har tagit över mitt liv nu. Tack och lov fick jag annat att tänka på när min dotter plötsligt kräktes i soffan.
Vi köpte en ny soffa för två år sedan. Det kändes skönt att slänga ut den gamla med allt gammal smuts som kommer med småbarnsliv. Det var flera år sedan någon kissade eller spydde i soffan (den hade tvättbart tyg tack och lov)
Så äntligen köper vi en ny.
Vi tog bort plasten som omslöt allt och soffan luktade nytt. Nästan lite kemiskt. Antagligen canserframkallande kemikaler för att den inte ska mögla. Två dagar senare kräks vår dotter i den och den blev invigd i vårt småbarns hem.
Tidigare idag sprang hon runt, runt mellan köket och vardagsrummet, vilket fick mej att tänka, det var länge sedan hon kräktes i soffan. Så springer hon rakt fram till soffan och gör det.
Jag tror jag kan lita på min magkänsla.

Inga kommentarer: