måndag 12 november 2007

Vi fick oväntat besök

Idag är jag på topp humör. Ingenting kan förstöra den här dagen. Motgångar och dåligt väder tar jag med en klackspark.
Vi lagade en nyttig middag av massa grönsaker och sedan när Bolibompa började fick vi oväntat besök.
Precis som i kaffereklamen.
Fast vårat besök (Magnus och Jenny+barn) kom in genom dörren och inte genom ett tak eller fönster.
Vi hade inget kaffe, det blev Yogi te istället. Och precis som i reklamfilmen satt vi i köket i dunkel belysning och pratade. Jag höll bibeln (Dr Phils bok) i handen och började mässa och predika över den.
I den står det saker som: "Du botar inte livet, du förvaltar det" och "Du lider mer över att inte göra det du vill, än att göra det och kanske misslyckas" Ja, ni hör ju hur det låter.
Hans bok går ut på att man måste köpa allt han säger, för då blir man lycklig. Jag låter mej hjärntvättas, jag vill vara lika lycklig som han. Han ser faktiskt ganska glad ut på omslaget.
I kaffereklamen går besöket aldrig hem, man tror att personen stannar för evigt och att dom dricker kaffe resten av livet, för det är allt dom behöver. Men i verkligheten åker dom till K-rauta för att kolla badrumsinredning.
Nästa gång ska vi ha kaffe hemma.

Inga kommentarer: