tisdag 6 november 2007

De sju tecknen

Igår kväll när jag gick och lade mej i sängen var det väldigt kallt mellan lakanen. Då kom jag ihåg, att när jag var barn, hade min mamma en el-filt (eller var det en el-maddrass som var varm?) Finns det såndana att köpa nu? Jag kommer ihåg att det var en viss brandrisk med de där madrasserna och att man skulle stänga av den innan man somnade.
Jag kommer också ihåg att det var mycket kallare förr.
Min bror hade tjock is på insidan av sina fönsterrutor. Den isen försökte jag smälta bort med fingrarna, men jag gav alltid upp när jag började tappa känseln i fingertopparna.
Jag får nog börja sova i pyjamas nu.
Min man har förresten en ny hobby. Det är att hitta "tecken" på att vårt äktenskap är över. Pyjamas skulle defenitivt vara ett tecken i hans ögon. Från början var det bara sju tecken (taget från reklamfilmer med de sju ålderstecken) Jag säger att "man ser vad man vill se."
Han har hållt på med den här hobbyn ett tag nu.
Nu är han uppe i 17 tecken, men jag tror han drygat ut det till 100 tecken innan skillsmässa nu.
Här är några varningssignaler från hans lista:

-Att jag ibland sover med T-shirt (istället för nude)
-Att jag råkade säga "Tack" en gång när han sa att han älskade mej. (till mitt försvar här stod vi på Ica och jag tänkte på annat och jag lyssnade faktiskt inte) Vi skrattade tillsammans efteråt
-Att jag klappat honom på axeln en gång när vi skulle kramas
-Att jag ligger längst ut så långt det bara går i sängen när han kommer och ska sova (det är BARA för att barnen som kommer på nätterna ska rymmas)

Själv leter jag inga tecken.

Inga kommentarer: