fredag 9 november 2007

Snön är borta


Igår var det fyra minusgrader och det föll snö. Allting var vitt, vitt, vitt. Vackert! På dagis hade vi lyktfest och vi gick in i den mörka skogen där stigen var upplyst av lyktor och marshaller. Barnen sjög om sina lantärnor och det var så mysigt. Sedan åt vi kakor kring den varma elden.
Idag när vi vaknar är det fyra plusgrader och all snö är borta. Det gör ingenting, skönt att gå på asfalt ett tag till. Vi har fortfarande inte hunnit med att täcka över utemöblerna och slänga bort de döda sommar växterna som fortfarande står bruna i sina krukor. Kanske det hinns med i helgen. Nä, antagligen inte, jag sitter på universitetet i helgen och lär mej något nytt.
Igår såg vi på film "Den svarta dahlian" och dagen innan det såg vi "Marie Antoinette" Jag lyckades hålla mej vaken genom båda filmerna och jag gillar dom. Det bästa är att jag inte har någon ångest alls över att jag inte hunnit med läxorna till skolan.
Det är en bra egenskap jag har, att inte känna krav på mej när det gäller läxor. Kanske är det för att jag aldrig gjorde läxorna i grundskolan som jag vet att det kan ordna sej ändå. När jag har tid och är redo för det.

Inga kommentarer: