tisdag 13 november 2007

Stockholm, here I come

I morgon flyger jag till Stockholm och träffar min syster. Egentligen har jag inte varit så sugen på det, mest för att jag inte har tiden att avvara (borde göra läxor), men nu känns det bättre. I och för sej alltid kul att träffa syster.
Nu när jag ska dit har jag ingen aning om vad jag ska göra där. När jag INTE ska till Stockholm vet jag massor med saker jag vill göra där. Gå på Norra brunn, teatrar, kanske Stampen, någon liten trevlig restaurang, shoppa, träffa vänner.
Nu när jag ska dit känns allt anorlunda.
Jag har ingen större kontakt med de jag kände förut. Och det är ingen speciell stand up person som jag är intresserad av som uppträder heller. Jag har inte så mycket pengar till shopping heller. Kanske jag går på "Singing in the rain"...
Samma sak är det när jag är hemma. Då vet jag massor med mat jag vill äta och så fort jag sätter min fot på Ica vet jag inte vad jag vill ha. Så är mitt liv. Ganska irriterande.
Min man berättade i alla fall att hotellet har trådlöst intrenet. Jag är räddad. Då kan jag sitta precis som hemma framför datorn och stirra. Det kan ju också bli trevligt.

Inga kommentarer: