tisdag 6 november 2007

Shopping


I ett regnigt Umeå har jag lyckats shoppa lite idag. Shopping är inte min starka sida då jag alltid känner mej stressad över att inte hinna pröva kläderna, och dessutom inte ha tid till att gå på alla affärer jag vill. Det värsta med att leta kläder är att jag egentligen bara vill köpa fina kläder, sådant man har när man går ut.
Men det misstaget har jag gjort allt för många gånger. (Dessutom är det bortkastade pengar då jag sällan går ut ialla fall)
Jag står där på morgonen och ska ta på mej något till skolan och det enda som finns att välja på är festkläder.
Men denna gång gick jag helt medvetet in för att hitta endast "casual wear". Det var mycket svårare, men jag lyckades med två tröjer i alla fall. En från JC och en från Only.
När jag kommer hem och packar upp kommer jag ihåg vad Oprah har sagt en gång på sitt program. Det var att om man är över 35 år ska man ALDRIG ha låga jeans och ALDRIG bära tvärrandigt. Jag tittade på mina två tvärrandiga tröjor och bestämde mej för att behålla dom i alla fall.
Jag fyller ju trots allt 35 år först på fredag.

Inga kommentarer: