lördag 10 november 2007

Ångrar att jag såg Babel

Jag är inte på något bra humör idag. Jag brukar inte vara det dagarna kring min födelsedag, men det har ingenting med ålder att göra. Det är för att det är november (bästa månaden på året) men den gör mej lite deppig.
Jag orkar inte gå till Universitetet i dag. Jag mår lite illa (som vanligt) och jag är lite less på det faktiskt. Det är dags att få ordning på kroppen och mitt dåliga ph-värde. Dags att äta mer sådan där äcklig surkål och bitter grapefrukt.
Igår såg vi en otroligt dålig, depprimerande film. Babel. Den började med fyra olika stories som det inte ser så muntert ut för. Sedan fortsätter filmen neråt i ett bottenlöst hål av elände. Att se den filmen i novemer är inte att rekomendera. Om man inte planerar ett självmord förståss, då är den nog ett steg i rätt riktning.

2 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Jag håller med. Babel var en besvikelse.

Ingela sa...

Minst sagt. Jag tappade hoppet om livet och filmen spred bara olycka omkring sej. Visst är det starka känslor när man ser den, men det betyder inte att den skulle vara bra.
Jag förstår inte att den fått åtta Oskars, jag har tydligen missat allt bra kritikerna såg.