lördag 24 november 2007

Nu är jag mätt

Allt är mycket bättre idag. Solen skiner och barnen leker. Och jag städar. Det är bra att städa när jag känner mej lite hängig. Det är antagligen för att jag rör på mej då. Upp och ner för trappen med dammsugaren, böja sej när jag plockar upp alla leksaker från golvet. Plocka disk och dammtorka ytor. Dessutom blir det ganska fint också.
Igår gick det mesta emot mej och jag fick exempelvis laga middag tre gånger innan det blev något. Jag skulle göra sushi men riskokaren gick sönder efter tio minuter så riset var okokt. Den hade krånglat tidigare i veckan så jag borde förstått att den skulle paja. Efter det tänkte jag att jag steker väl fisken istället och kokar potatis. Sagt och gjort men halvvägs där ångrade jag mej och tog fram palt istället. När palten var klar upptäckte jag att vi inte hade någon lingonsylt så barnen fick äta med bara smör och själv åt jag en avacado och räkor men jag grät lite inombords.
Men skit i gårdagen. Nu är nu och nu ska jag fortsätta läsa "mot fyren" av Virginia Wolf.

Inga kommentarer: