tisdag 27 november 2007

Ny dröm

På fredag har jag deadline på min kärleksdikt. Känns jobbigt. Jag har tänkt på den i flera veckor nu men har inte knäckt den nöten än.
Jag kan inte uttrycka sådant i ord. Jag vill men det går inte, kanske en slags mentalblockering?
Nu funderar jag allvarligt på att bara skriva ner en klycha och låta det vara så. Läxan måste bli gjord.
Idag skrev jag lite mer på min novell. Det var roligt. Jag ska definitivt skriva på morgonen, då flyter det på bra. Efter lunch kan jag knappt tänka och efter klockan ett borde jag inte ens röra vid en dator.
Jag har en ny dröm. Min dröm är att vara arbetslös (vilket jag i och för sej är) och att jag har ett eget kontor där jag kan sitta och skriva på dagarna fram till lunch. Det är en bra dröm för jag finner den inte omöjlig att uppnå.
Ska kolla efter lite kärlek på nätet nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du kan val gora om ditt inlagg fran busshallplatsen med det foralskade paret till en dikt. det var valdigt fint med bade en ny foralskelse, en mognad karlek & framtidens minnen.
/annica

Ingela sa...

Idag är deadline. Jag är desperat
,- Anything goes!