lördag 17 november 2007

Upplevelser

Vad hände igår?
Efter att nästan helt missat att sova på ett dygn gick gårdagen i slowmotion med liemannen flåsandes i min nacke. Nu är jag hemma i Umeå. Jag har läst att istället för att köpa prylar när man reser ska man satsa på upplevelser. Upplevelser är en bra investering och man kan ha roligt åt dom i flera år senare. Kanske hela livet.
Det gick bra att köpa sej lite trevliga upplevelser. Singing in the rain biljetterna var slut och jag var otröstlig i en timme. Besviken gick jag förvirrad på Stockholm gator och undrade hur jag skulle överleva.
Skulle jag dricka ett glas vin, röka, shoppa, eller sätta mej på plattan och göra tvåhundra situps? Hur skulle jag kunna eliminera denna känsla? Vi gjorde det genom att åka till Cirkus och se Rivierans guldgossar med min idol Loa Falkman. Ganska fantastiskt faktiskt!
Då vi på hemgången frysit till is i väntan på 47:ans buss, gick vi direkt till Dubliners och drack varmt te. Egentligen är det inte riktigt mitt typ av ställe men någonting hände. Live musik som trollband mej (eller var det bandet?)
Efter fyra timmar och två guiness senare och med en glad ölfull syster bar det vidare in i natten. Jag som normalt är för blyg för att dansa vågade mej mot alla odds upp på dansgolvet, som förövrigt var ett stort fett skyltfönster.
Där söp jag bort mitt program från Rivierans guldgossar, men som sagt... upplevelser har man roligare av än prylar.

Inga kommentarer: