tisdag 13 november 2007

Min tvillingsyster

Min syster är rolig.
Jag pratade med henne för ett tag sedan och frågade om hon visste vad det var för pris om hon vann design tävlingen.
- Ja, jo, en resa till London, svarade hon. Men hon ville hellre ha andra eller tredje pris, för då fick man ett strykjärn!
Okej, kanske inte London är så lockande om man själv bor i Dublin, vad vet jag. Men jag berättade att hon faktiskt även skulle vinna en personalshopper och handla kläder för 6000 och få gå på modevisning och träffa massa folk i branchen om hon ville få lite kontakter. Hon svarar med att hon kanske ska läsa på lite om den där vinsten. Jag tycker, skit i vinsten, tänk på alla kontakter du kan få.
Då säger hon sakta och eftertänksamt:
-Men jag vill inte bli designer!
Jag tror jag skulle falla baklänges. Varför vara med i den tävlingen då? Och om jag ska vara helt ärlig tror jag henne. Hon ser på kläder och mode mer som ett hantverk, nästan som konst. Hon är ingen ytlig "visa upp sej tjej".
Sådan är min syster.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa syrran från mig. Konst är bäst...

Ingela sa...

hej, john. fick läsa din hälsning personligen på ingelas dator. hon fick till det riktigt bra där. jag är nog mer intesserad hur plaggen är gjorda, både hantverksmassigt, funktionellt & designmässigt. det kanske har blivit en yrkesskada hos mig nuförtiden. hon berättade att du bor i narheten av våra föräldrar, vi kanske ses på ica i jul.

Ingela sa...

det var jag, annica, som skrev komentaren innan.