söndag 11 november 2007

Klotter

Har läst lite bloggar. En del är ganska speciella, lite som klotter på skolans toaletter.
Jag har en idé om att fota klotter (stort som litet) och göra en coffeetablebook av det. Men det finns nog redan.
Jag blir lite sugen på att klottra lite själv. Jag har aldrig gjort det. Det konstiga är väl om jag är 35 år och klottrar på en offentlig toalett inne i stan. Men det kanske inte är så bra. Jag ska ju vara en förebild även om ingen ser eller hör mej så finns jag ju. Allt man gör får konsekvenser.
Min bror läste mycket toa-klotter som han citerade för mej när vi var barn.
Vilken lycka det vore att ha bilder på det. Vissa citat blir ju lite legendariska och nu är dom borttvättade med kemikalier. Några finns kvar i minnet.
Kanske offentliga toaletter borde ha små gästböcker? Då kanske klottret skulle hamna där och dessutom kunde man läsa om vilka som varit där (och vad dom gjort).
Jag tycker det är intressant, kanske bättre än vissa bloggar till och med.

5 kommentarer:

Anders Sparring sa...

När jag jobbade på Kollo hade vi en sån där bok på personaldasset. Men det spårade ur när vi söp ner oss och någon i personalen började förtala någon annan i den där boken.
Tyst och skuldtyngt personalmöte efteråt.
Huga!

Ingela sa...

Kollo, fylla, klotterbok och personalmöte är ingen bra kombination.
Hur tänkte ni egentligen?
En loose-loose situation, som Dr Phil (och jag) skulle ha sagt.

Anders Sparring sa...

Alltså, det var under mellanperioden. Inga barn på gården alltså.

Dr Phil är republikan. Tänk på det!

Ingela sa...

VA? Det visste jag inte om Dr Phil.
Jag är besviken.
Hoppas det inte påverkar hans arbete som psykolog.
Av någon anledning känns inte hans bok lika bra nu...

Anonym sa...

det finns en bilderbok om/med klotter. från 80-talet typ. jag tror jag äger den... men det finns nog behov av en nutida bok! gör!
kram
/Mia