onsdag 14 november 2007

Jävla skithotell

När jag äntligen har lyckats ta mej till hotellet, hungrig och trött, fungerar inte deras trådlösa internet, jag får sitta i deras kalla lobby och hacka på en jävla pc dator. Klonk, klonk låter för varje bokstav. Jag är vrålhungrig och tänkte akut fixa mitt blodsockerfall med en apelsinjuice men det fanns ingen minibar på hotellrummet. Skitsamma tänkte jag, restaurangen öppnade redan kl 11.00 enligt skylten i hissen. När jag kommer ner finns det ingenting att äta. Det var inte alls öppet, och det var tydligen omöjligt att få en smörgås. Ingen frukt heller. Dom tyckte jag skulle springa över till OK och köpa en macka. När dom sa det till mej ville jag börja gråta. Jag sitter och äter chips och dricker en loka. Alla mina pengar på mobilen är slut så jag kan inte ringa någon och det går inte att röka på rummet. Jag fick inte heller igång TV;n på rummet (fast jag tryckt på alla knappar både på TV;n och fjärren)
Jag ångrar att jag åkte hit.
Flygresan var i alla fall trevlig.

2 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Det är inte Hilton du har tagit in på. Det är ett som är säkert.

Ingela sa...

Efter att ha laddat upp batterierna i tv-fjärren på det kokheta elementet kan jag få på tvn. Det finns EN kanal.
svt 1. Det är mycket finska program på dagtid!