måndag 26 november 2007

Meningen med november

Meningen med november måste vara att baka och laga mat. Man ska vara inomhus. Jag kommer inte på någon anledning till att gå ut. Möjligtvis för att skotta lite snö, men annars sover naturen nu och jag vill inte vara där och störa. Det är som om någon tryckt på paus knappen och allt står still, tiden också.
Jag finner det omänskligt att stiga upp klockan sju på morgonen och sedan ta ett steg ut. Utomhus i det svarta, kalla, sovande naturen, när jag själv också borde sova. Att jag ska sitta med frusna händer och använda min frusna hjärna och skapa något i skolan är att kräva för mycket.
Nej, jag vill vara i ett väldoftande kök och baka bröd och kakor, dricka varm glögg eller ligga framför en öppenspis läsa böcker.
Lösa korsord lyssna på musik.
Jag har fått ett stort behov av att baka. Jag som knappt äter fikabröd men jag skulle tänka mej att baka massor.
Vilken tur att min man fyller år på söndag, då ska jag laga en middag och baka tårta, kanske hela dagen till och med.
Lyckliga mej!

Inga kommentarer: