måndag 19 november 2007

Billie Holiday


Idag har jag bästa inspirationen till kärleksdikten. Fast den bästa finns ju redan i form av en sång "All of me"
Fast min favorit är "You go to my head" Billie Holiday. Vilken tur att jag har lite texter jag ska låta mej inspireras av.
Efter det ska jag ta ett bad för då kommer det upp texter helt gratis i huvidet.
Jag bara måste dela med mej av denna fantastiska sångtext.

You go to my head and you linger like a haunting refrain and I find you spinning round in my brain like the bubbels, in a glass of champagne.
Yo go to my head like a sip of sparkling Burgundy brew and I find the very mention of you like the kicker in a julep or two
The thrill of the thought that you might have a thouht to my plea casts a spell over me.
Still I say to my self "Get a hold of yourself, can't you see that in never can be"
You go to my head with a smile that make my temperature rise, like a summer of a thousand Julys,
You intoxicate my soul with your eyes.
Tho' I'm certain that this heart of mine hasent' a ghost of a chance in this crazy romance,
You go to my head
You go to my head

Önskar jag skrivit den texten. Den beskriver besattheten och hur förföljd man blir i huvudet när man är kär. Ännu bättre är det för att det är olycklig kärlek.
Något som alla människor drabbas av någon gång i livet.
När Billie sjunger den försvinner tid och rum, jag blir låten, bokstavligen.
Fantastiskt!

Inga kommentarer: