onsdag 21 november 2007

Mitt livs novell

Jag skrev lite på min novell idag. Det gick jättedåligt. Igår hade jag lite flyt och det rullade bara på, men idag...Idag rabblades fakta efter fakta upp i novellen och plötsligt hade mina karaktärer ingen personlighet alls. Jag gav upp. Min lärare sa att det kanske berodde på att jag var sjuk, men jag vet inte om jag ska tro på det.
I morgon är jag ledig. Eller, det är jag ju inte, jag är sjuk, men det känns som ledigt ändå.
Vad ska jag hitta på då? Risken att jag sitter vid datorn och bara irrar runt i på nätet planlöst i timmar kanske är stor. Det är bortkastad tid. Kanske läsa en bok? Titta på Oprah? Vad gör folk när dom är sjuka?
Hade jag varit 20 år hade jag säkert ätit pizza och kollat på film hela dagen. Jag saknar det. Det gör jag inte då jag har barn, då måste det städas och planeras för middagen.
Min man är borta i helgen. Jag hoppas jag blir frisk tills dess.
Jag gillar inte att inte ha en karriär, ok, skit i karriären, ett vanligt jobb då. Jag vill ha ett jobb som inte är på krogen och inte är att tatuera människor. Ska det vara så svårt att hitta?
Kanske jag ska skriva en novell om en människa som är helt isolerad och har inget jobb och inget händer i hennes liv?
Tror inte det, det lät ju ganska tråkigt...lite som mitt liv faktiskt.

Inga kommentarer: