fredag 2 november 2007

Vem gjorde det?


Idag mår jag bra. Riktigt bra. Vet inte om det beror på vinet från igår, hormon förändring eller kanske sällskapet jag hade igår kväll? Jag hade verkligen både trevligt och roligt. Jag mötte både Harry och Antonio. Jag har inte träffat dom på kanske 17 år så vi hade en hel del att ta igen. Jag satt som en ivrig förhörsledare och ville veta ALLT. Var hade de bott? Vad har de jobbat med? Vilken utbildning har de?
Båda har troget återvänt till vår barndomsstad Luleå efter att prövat på livet i Stockholm.
Först satt vi i baren, men efter ett tag såg vi ett ledigt bord och gick dit och satte oss. Vi upptäckte ganska snart varför ingen satt där. Var femte minut kom det fruktansvärda pruttmoln mot oss. Eller det var nog mer dödliga sura fisar. Det var outhärdligt! Vi kräktes nästan. Efter ett tag blev Antonio så irriterad (han satt antagligen vid det mest koncentrerade gaserna) att han ville säga ifrån.
Hur säger man till om något sådant?
"Ursäkta mej, skulle du vilja vara vänlig och gå ut och fisa för vi mår lite illa här?!" Hur artig och trevlig man än är kommer personen i fråga bli sur. Några av oss hämtade syre när vi gick ut och rökte. Eftersom det finns rökförbud på krogen kan man väl även införa fisförbud också?!
Jag kommer aldrig att glömma den kvällen.

Inga kommentarer: