onsdag 7 november 2007

ALLT är viktigare än min läxa

Min utbildning går inte frammåt som jag vill. Jag är alldeles för mycket på Mimerskolan. Istället ska jag vara hemma och focusera på uppgifterna från Universitetet. Nu är jag ute i sista minuten igen. Har en allt för stor bunt papper framför mej som jag ska ha läst och analyserat tills på fredag. Det är bara att sätta igång.
Men det är något som tar emot. Jag vet inte riktigt vad det är, men av någon anledning hittar jag på ursäkter för att slippa.
Det får jag inte göra nu.
Jag har dåligt samvete över att jag missat ett möte idag klockan 12. Jag har tänkt på det där mötet flera dagar nu, även imorse, men en kvart innan jag ska ha det, sätter jag mej på bussen och åker hem. Kommer på att jag missat det en timme senare.
Vad ska jag skylla på? Förvirring? Hjärnhaveri?
Jag fryser, kanske jag ska ta ett bad... och göra läxorna senare...

Inga kommentarer: