onsdag 7 november 2007

Jag önskar mej Fredrik


Nu vet jag vad jag önskar mej i fördelsedagspresent. En biljett till Fredrik Lindströms stand up show "Svenskar är också människor" Han kommer till Umeå den 24 november.
Det måste jag bara se. Jag missade ju Jonas Gardell så jag vill inte missa Fredrik.
Har förövrigt gjort mina läxor (nästan alla) Jag har haft ett prov i dag på ordkunskap. Jag hade ALLA rätt.
Så var det inte när jag var ung och gick i skolan. Det bästa är att jag nu inte jämför mej med andra, utan att jag gör läxorna för att jag behöver kunskapen. Ärligt talat förstod jag aldrig i grundskolan vad jag skulle använda substantiv, verb, adjektiv till. Eller gångertabellen. Hur ofta träffar man någon på stan som behöver ett verb eller akut måste veta vad 7x9 är?
Nu vet jag vilka det är som behöver den kunskapen.
Det är dom som inte har den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle vilja trösta dig lite. Jonas Gardell kommer igen till Umeå i april 2008. Jag har sett honom många gånger men det var flera år sen sist. Så jag hänger gärna på om det är så att du ska dit. För övrigt så var det i maj för ett eller två år sedan som jag fått löfte om att åka till Stockholm och se och (höra) Ricky Martin! Jag satte mig vid datorn och skulle beställa biljetter 45 minuter efter biljettsläpp. Till min fasa var alla biljetter slut! Vissa drömmar får man tydligen vänta med...

Ingela sa...

Ja, kanske jag går och lyssnar på Jonas senare, om jag blir helt desperat. Jag är fortfarande lite knäckt att jag missar Fredrik och inget kan trösta mej nu.
Kanske vi kan gå ihop på J.G?

Anonym sa...

7 x 9 är 61 va?