torsdag 22 november 2007

Shut the för faan up studio


Kanske jag ska öppna en tatuerings studio i alla fall? Det gäller bara att eliminera det tråkigaste med att tatuera.
Det tråkiga är ju naturligtvis inte att tatuera.
Det tråkiga är att prata med kunderna och höra deras speciella/orginella/one of a a kind idéer som dom vill ha. Efter det får jag alltid hålla en halvtimmes föredrag om varför dom inte kan göra en liten älva på axeln i storlek av en en-krona.
Eller så här:
-Jag vill ha en text som inte går att läsa, det ska, typ, bara vara ett mönster. Som en tribal. Fast bokstäver. Min kompis som är JÄTTEBRA på teckna har gjort en åt mej...
Så börjar det. Det är alltid en kompis som är jättebra på teckna...
Nej, min studio ska heta "Shut the för faan upp-studio" där kunderna är tysta så jag kan gå omkring och sjunga. Allt man kan få tatuerat finns färdigt i pärmar och inget annat. Bara gamla Old school motiv. Där det står vem som tecknat den och från vilket år den är.
Då skulle jag kunna tänka mej att fortsätta tatuera.
Tror jag ska dagdrömma ett tag till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Räknas en Applelogo på axeln som old-school eller bara extremt lamt och mesnördigt? :-)

Ingela sa...

Allt med datorer är väl nördigt?!
Jag gillar nördar...
Ska du ha den i regnbågens alla färger eller svart?
Det är defnitivt inte old school, men vill du ha en gör jag den med glädje.
Sätt den mitt på ryggen kan vi göra knappar på magen, eller blir det på låren?