fredag 2 november 2007

Julotta

Min mor var så rolig idag. Vi har pratat lite om julen och jag undrade om vi någonsin hade varit på någon julotta när vi var små. Jag har något minne av det, men var inte säker på att det var en julotta.
"Ja, jo," säger hon," det måste vi väl ha varit på någon gång...Jo, vi satt ju där uppe och skrattade hela tiden"
Percis här blir jag lite tveksam. Vad säger hon? Har hon blivit dement? Hon är ju trots allt 70 år, men ändå...Så fortsätter hon:
"Ja, men vi var ju så trötta, vi hade ju varit uppe hela natten och spelat kort. Vi gick ju aldrig och la oss det blev ju så sent. Jag blir så där flamsig när jag är trött. Det kan jag ju bli framför TV;n också, jag sitter bara och skrattar och kan inte sluta"
Jag som tänkte visa barnen en gammal svensk jultradition då de flesta traditioner har ersatts med nya. Men jag kanska skippar det trots allt.

Inga kommentarer: