måndag 5 november 2007

Flyg, tåg, buss eller stanna hemma?

Min man nattar barnen nu (läser Kajsa Kavat) det betyder att jag borde träna nu. Det kanske jag gör senare.
Jag har tänkt lite på min komande Stockholms resa. Förrut när barnen var små då ville jag att resor skulle gå fort. Vi flög överallt. Vi tog till och med flyg mellan Umeå-Luleå några gånger. Det tog 40 minuter. Jag älskade det, jag gillar att flyga och det är extra trevligt när man är ensam med två små barn i det lilla flygplanet och får man får bästa service.
Nu när jag ska resa utan barn då vill jag att resan ska ta lång tid. För det är EGEN tid. Egen tid är en bristvara för mej, därför är den så attraktiv. Sedan är det så att på resan kan jag inte göra någonting annat än att bara sitta.
Kanske jag ska ta bussen? En sådan där affärsklassbiljett kanske? Kan jag sitta i oändlighet och läsa böcker, titta på film och bara stirra på ingenting.
Ibland fantiserar jag om att ta in på hotell (här i Umeå, där jag bor) bara för att få vara själv. Äta lite frukost från en jättebuffé och sedan traska ner till skolan vid klockan 11.00 Det vore toppen! Jag fyller år snart så kanske jag ska önska mej en hotellnatt?
Fast egentligen önskar jag mej en glad man och barn som gör som jag säger...
Kanske jag ska stanna hemma ändå?
Bäst att träna lite så inte all tid går åt till att dagdrömma.

Inga kommentarer: