söndag 25 november 2007

Dåligt samvete är en fördel


Det finns ju fördelar med att vara hängig. Fördelen är att man får dåligt samvete. Har jag dåligt samvete vill jag naturligtvis ändra på det. Jag fick dåligt samvete när jag bara ligger hemma (förkyld) och gör absolut ingenting. Stackars barn.
De får en deppig mamma som inte har ork till något. Så idag tog jag igen det. Klockan tio i morse stod vi i snöblandat regn redo att åka pulka och snowracer i "gropen". Gropen är en väldigt stor grop som familjerna sammlas kring och tittar på när barnen bryter benen åkandes i sina pulkor och skranor (vet inte hur det stavas). Jag trodde vi skulle vara ensamma där med tanke på tid och väder men det fanns både grannar och snö där.
Efter det har vi bakat cholkadbollar och nu tittar vi på bästa julkalendern någonsin; "Trolltider"
Jag längtar för en gångs skull julen. Jag ska sy julgardiner och baka och laga mat. Dricka glögg och slå in julklappar med rim.
Rim är något nytt för i år, så barnen lär sej språket.
Åh vad jag är en bra mamma. Kanske bäst i världen?! Det känns i alla fall så när man botar sitt dåliga samvete.

Inga kommentarer: