onsdag 21 november 2007

Sjuk

Oj oj oj, det är ingen bra dag för mej. Jag är sjuk. Har kanske lite feber som jag försökt få bort med ibumetin, men jag är ändå snorig, svullen, och har ont i huvudet.
Min nya plan med att ha min egen dator på skolan fungerar inte så bra.
När jag äntligen lyckats ta mej ut på nätet (med hjälp av teknikerna) så kommer jag ändå inte fram till att kunna lägga ut inlägg på bloggen.
Just nu sitter jag vid skolans pc och och det går trögt. Allt känns så främmande vid detta tangentbord att jag tappar svenskan. Tycker inte bokstäverna har samma plats som på tangentbordet på min Mac, men det kanske bara febern som gör sej påmind.
Jag har en klasskamrat som är assistent åt någon mycket sjuk kvinna som varken kan gå eller tala och har konstiga slangar stickandes ut från kroppen på alla möjliga ställen.
-Hur blev hon så? frågade jag.
-Genom en förkylning som hon inte tog hand om, svarade min klasskompis. Förkylningen spred sej till ryggraden och ryggmärgen och så blev det så.
Gissa om jag kommer att vara hemma imorgon? Just nu känns mina ögon som två kaminer och jag kyler ner dom med mina kalla fingertoppar.
Jag har inte tid eller lust att vara sjuk, jag vill jobba. Dessutom har jag kund imorgon. Vet inte om jag orkar tatuera.
Allt jag kan göra nu är att hoppas på att bli frisk tills imorgon och att min dator fungerar hemma.
Oj oj oj...

Inga kommentarer: