fredag 23 november 2007

Ingenting passar

Idag önskar jag att jag vore alkoholist. Eller hade något annat typ av missbruk att ta till när missnöjet knackar på dörren.
Idag har varit ganska outhärdligt. Hade jag varit ett alko-knarko kunde jag åtminstone fly till det.
Jag har ingenting att ta till.
Hur ska jag då överleva? Jag får ju sitta här och bara härda ut. Var lite sugen på en cigg två gånger idag, men jag vilade bort det. Cigg är ganska äckligt. Låg på soffan och blundade istället. Det gick bra.
Jag försöker komma på något bra. Kanske jag kan missbruka något nyttigt som jag mår bra av i längden. Skita i sådana dära destruktiva klassiker som alkohol och droger.
Glass är inte heller så bra. Simma älskar jag men det kan vara svårt i längden, för mycket mens som förstör. Massage vore ju toppen, fast det är ju dyrare än knark och håller på max en timme. Det måste ju passa min ekonomi också.
Träningsnarkoman har jag försökt bli i flera år nu och det verkar helt hopplöst.
Min musik orgie idag resulterade bara i att jag blev olyckligt kär i Mike Patton. Det var också en obehaglig känsla.
Nu ska jag städa lite och sedan ger jag upp för den här dagen och läser en bok kanske. Inte den där dåliga boken som jag håller på med, den tar aldrig slut. Utan en NY BRA bok.

Jag längtar till nyår nu. Till ett nytt år med nya förhoppningar som kan grusas allt eftersom. Tills man hamnar i november igen och inser att det fortfarande inte finns något missbruk som tilltalar min personlighet.

Inga kommentarer: