lördag 3 november 2007

Hemlängtan

Träffade mitt ex på Ica i Luleå idag. Vi hade bestämt träff där. Jag skulle handla ris och han behövde shampo. Jag har inte träffat honom på många, många år så det var väldigt spännande att ses. Vi pratade om bloggar, han bloggar också. Jag frågade efter blogg tips och fick en hel del svar. Nu behöver jag bara bearbeta svaren och låta mina nya ideér mogna lite.
Har svårt att skriva när jag inte är hemma. Hjärnan fungerar annurlunda här (för att inte nämna bredbandsbristen igen) och jag finner det svårt att hitta tid och inspiration.
Nu vill jag åka hem. Det sägs att "Gäster är som färsk fisk, efter tre dagar börjar dom att stinka" och det stämmer när man är gäst också. Jag stinker och vill hem. Hem och gå ner i vikt de obligatoriska tre kilorna jag alltid går upp när jag bor hos mina föräldrar. Jag vill faktiskt träna.
Nu är snart mitt höstlov slut och jag saknar faktiskt skolan. Jag har lämnat in min dikt-läxa, men jag har inte skrivit ett enda ord på min fiktiva karaktär. Jag vet inte varför jag inte hittade känslan för den. Jag har flera ideér till andra texter, men tiden finns inte. Det är lite bökigt att gå två skolor samtidigt. Nej, jag vet inte vad jag ska skylla på. Jag kommer nog på något imorgon istället, då får jag åka bil i fyra timmar.
Nu tycker mamma att jag ska äta...igen..
Vad ska jag annars göra?

Inga kommentarer: