tisdag 20 november 2007

Underhållning i Umeå tack!

Johan Rheborg vill komma till Umeå. Jag bor i Umeå. Jag vill också att han ska komma hit. Det tänkte jag ordna på någor sett.
Då slipper jag åka ner till andra städer för att se honom. Inte för att jag har något emot det, men det är väl mer praktiskt för mej i alla fall. Jag såg honom på Norra brunn tidigare i år, i februari. Det var värt resan, pengarna och bakfyllan. Fast jag var inget bakis men det passade att skriva så.
För många år sedan ville jag släpa upp en Elvis imitatör från Las Vegas. Jim Le Bouf hette han. Planen var att han skulle spela tillsammans med weeping willows. Jag pratade med basisten och trummisen och dom var med på noterna och det var "Elvis" också. Men nånting hände. Jag tror jag var gravid och fick göra andra prioriteringar just då. Synd att det rann ut i sanden. Jag tror fortfarande att det kunde blivit fantastiskt!
I morgon ska jag gå och ta reda på vika det finns här i stan som kan tänka sej boka honom. Efter det ska jag ringa och tjata och tjata på arrangören (fast på ett vuxet och respekt fullt sätt och förhoppningsvis inte alls) Jag vill ju få igenom det så jag senare kan titta på det utan att skämmas.
Fast med min tur är väl hela året fullbokat av Magnus Betnér, det verkar ju så.

Inga kommentarer: