torsdag 15 november 2007

Herre Jesus!

Vilket liv jag har. Det pendlar mellan väldigt hemskt till otroligt roligt. Svängarna är så extrema att jag känner mej lite sjösjuk. Kanske är det bakfylla? Efter att bara ätit chips till lunch igår gick jag med hoppfulla steg till prisutdelningen i Kungsträdgården. Jag hade fått information om att det skulle finnas tilltugg där. I min värld betyder tilltugg snittar med räkfyllning. I deras värld betyder tilltugg chips.
Efter fem chips och 5-6 glas bubbel var jag lite gladare och mycket hungrigare. Min syster som skulle möta upp mej där skickade sms om att flygplanet från Köpenhamn var trasigt och alla andra plan fullbokade. Efter att hon fått åka buss till Malmö blev även nästa plan en timme försenat.
Så var det dags för prisutdelning. I butiken hade min systers klänning fått mest röster, och på internet fick Sanna flest. Då min syster sett Sannas bilder på internet trodde hon att Sanna skulle vinna. Vilket hon gjorde.
Själv ranglade jag bort till min gamla arbetsplats, Frippe. Beställde en Bloody Mary och pratade med folk i baren. Efter systers sena ankomst och ett glas vin, kom jag på att jag ville sjunga. Vi med trevligt sällskap förflyttade oss till ett ställe med kareoke. Jag kan av image-skäl inte berätta var vi var, då jag själv och de andra i sällskapet inte vill bli kopplad till det stället. Till min besvikelse fick jag inte sjunga, då det var en tävling där de redan uttagna tävlade mot varandra.

Vaknar som vanligt 6.30 i mitt hotellrum och kan inte somna om.
Känner mej sliten, men glad. En fet hotellfrukost passar perfekt idag.
Dessutom fungerar det trådlösa internetet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var björn borg så där full igen?
jag hatar när han vill dra till gröne jägaren!
"kom igen nu, det blir kul", men han ballar alltid ur och slåss med vakterna.
Faan.

Ingela sa...

Huvudet på spiken Matti, exsakt så var det! Och du skulle hört han sjunga! Jag kommer hem med trasiga trummhinnor och en spräckt öronsnäcka.
-Vilket helvete det var!