tisdag 22 januari 2008

Två brudar på bröllopstårtan!


Oj jag är jättetrött. Ska livet var så här? Jag har varit i skolan och diskuterat homoäktenskap. Det tog ganska mycket energi från mej efter det som var flera i klassen som var emot det. Tydligen visar undersökningar att 7 av 10 är för det och det tycker jag är bra. Jag är inte nog religiös för att se några hinder i ett homoäktenskap. Jag förstår inte hindret. Skulle hindret vara Gud? eller vanliga människor som har rätten att bestämma över andra?
Det ska bli intressant att se hur politikerna löser det.
Jag är även för bigami. Vore superbra om min man hittade en brud till då kunde jag få en väninna och vi kunde använda henne som barnvakt. Bigami har väl en mer praktisk orsak än kärlek? Det är kanske bara vi i rika länder som kan kosta på oss den lyx att gifta sej av kärlek?
Jag har hört att av alla äktenskap i värden är det bara 5% som gifter sej av kärlek, de andra har mer praktiska orsaker.
(obs! detta är något jag HÖRT och jag vet inte om det stämmer, men jag är för trött för att kolla upp det)

Inga kommentarer: