fredag 11 januari 2008

Skolan knackar på dörren

Fredag i dag. Jag och min man är redan helg slöa och orkade inte ta barnen till dagis. Det snöar vitt ute men det är ganska svart ändå. Min skola börjar först klockan ett idag så jag får slappa lite och ladda batterierna. Egentligen har vi en dikt läxa som ska vara klar tills i morgon. Men jag måste än en gång säga att dikter är inte min grej. Jag kan läsa dom men jag vill absolut inte skriva dom. Men jag ska väl tvinga ner något på papper ändå...
Läste i DN i morse om en kille som tydligen skrivit en fantastisk novellsamling. Stefan Lindberg hette han visst "I gorans ögon" tror jag boken hette. Det betyder att jag borde gå till biblioteket och låna den. Jag gillar noveller bäst. Det inspirerar mej.
Nu ska jag fortsätta med psykologboken "ordet är ditt" av Patricia Tudor Sandahl. Essän till den skulle varit klar idag. Mitt dilemma är: Ska jag skriva en dålig essä utan att ha läst hela boken? eller läsa boken, skriva en lite bättre och bli några dagar sen med den? Jag vet inte...

Inga kommentarer: