torsdag 3 januari 2008

Spel ska bli min nya hobby

Just nu sitter jag i Mosjö strax utanför Vännäs och jag tog med mej datorn för att skriva lite på min läxa. Men så upptäckte jag att dom har ju bredband...så trevligt!
Våra vänner här har hästar, hund, katter och nu även fiskar. För drygt ett år sedan var jag och min familj djurvakter åt dom när dom var bortresta. Det var lite läskigt då vi även fick ta hand om hästarna. Jag kan ingenting om hästar. Har mest bara sett dom på bild faktiskt. Men nu vet jag att om man sätter på grimman fel så kommer hästen loss och kan traska runt hur den vill i stallet. Men det gjorde visst ingenting (hon fick bara i sej mer hö) men det var lite jobbigt att upptäcka att det saknades en häst i båset när jag öppnade stalldörren.
Hur som helst...Det är alltid trevligt att vara här och jag längtar redan nu efter att någon gång i mitt liv bo på landet (med stor trädgård). Jag saknar bara ett körkort och två miljoner. Funderar på att börja spela på Lotto en gång i veckan detta år. I dag när jag stod i kö på Ica kunde jag läsa alla vinstogrammen som var uppsatta där. De flesta var gröna och det stod Lotto nere i högra hörnet. Nu ska jag börja spela, det kanske är roligt?

Inga kommentarer: