onsdag 23 januari 2008

Carolina


Jag är hemma i dag. Sängliggande sjuk. Det är trevligare än jag trodde. Avkopplande. Jag har bara legat och flippat på tv kanalerna. Jag vet inte ens vilka kanaler vi har då vi sällan ser på tv. Men det är mest bara skräp.
Råkade förresten se lite av "i huvudet på Carolina Gynning" på kanal 5 i går. Fick dessutom ett sms från kanal 5 om att jag inte borde missa det. Jag antar dom satsat ganska hårt på det med tanke på reklamen.
Jag blev förvånad över hur uselt det var. Jag har bara läst om henne i tidningar men då har jag fått intrycket av att "allmänheten" gillar hennes stil. Någon slags klass har hon tydligen om man jämför henne med Linda Rosing. Vad vet jag? Jag tyckte programmet var riktigt dåligt. Hon skrattar precis hela tiden åt ALLT, och verkar ganska lättpåverkad, hur gammal är hon? 17 år?.
När hon träffade några brudar som vaxade sig mellan benen och analen med hjälp av en bil och åt kamelpenis kändes det inte ett dugg intressant. Mer desperat. Dessa brudar ville vara en förebild för tjejer och visa att man kan göra vad man vill. Carolina tyckte det var de coolaste brudar hon någonsin träffat. Personligen tycker jag något annat.
Carolina Gynning är säkert trevlig och snäll som person, det betvivlar jag inte. Men att försöka chocka och påverka människor till något positivt med detta program går nog inte.
Jag tror jag skulle bli med förvånad om det fanns en vanlig tjej, i en vanlig stad, som var äkta lycklig, med självrespekt och inte behövde chocka folk för att bli sedd och bekräftad. Men sånna finns väl inte längre, eller?
Jag gilla Carolina Gynning, men kanske mer för hennes utseende än för vad hon skapar.

Inga kommentarer: