tisdag 29 januari 2008

Tisdag

Halva klassen var borta idag. Det blev ingen diskussion ang homobröllop i kyrkan. Det blev ganska menlöst och ointressant då vi bara gick igenom vilka som var för och vilka som var emot.
Vår lärare citerade den där filosofen som sa: Jag kanske inte tycker som dej, men jag skulle kunna dö för att du ska få ha rätten till din åsikt.
Vad finns det att tillägga efter det?

Jag ska sluta gå i skolan på tisdagar. Jag ska ju egentligen inte vara där (jag tycker bara det är kul och intressant). Jag ser inte hur tisdagarna ska ta mej närmare mitt mål. Jag vill skriva, inte sitta och diskutera nyheter.

2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Och du som laddat upp så med argument!

Ingela sa...

Ja. Jag fick aldrig säga: "Älska din nästa" och "Låt den utan skuld kasta första stenen"
Det kanske blir en annan gång.