måndag 7 januari 2008

Nytt hår.


I dag har jag skaffat mej en ny image. Jag har permanentat håret. Det är mest 60-åriga tanter, och jag som gör gör det. Fast först klippte vi av mej håret. Jag hade ju långt hår för en gångs skull. Det har jag inte sett då det mest varit på ryggen eller uppsatt i en "boll" liknande grej i nacken. Men när hon kammade i det och visade, var håret faktiskt en bit ner på ryggen. I en sekund ville jag säga: "klipp bara topparna" men sekunden senare kom jag ihåg hur menlöst mitt hår är där bak.
Det bästa med att inte ha en frisyr är att det kan inte bli sämre när man klipper det, därför var jag aldrig orolig över resultatet.
Jag var nöjd men det kommande resultatet redan innan hon satte saxen i håret.
Min nya "vuxen" image innebär också jag ska satsa mer seriöst på universitetet vilket innebär att jag måste läsa den där boken NU.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med permanent! Du måste lägga in en bild på ditt nya jag, blir sååå nyfiken. Läser din blogg varje dag och jag uppfattar dig som mer gladare idag. Kanske bara jag som tolkar...Kram på dig!/Malin

Ingela sa...

Jaaaaa! jag är gladare idag, och jag kommer vara det 14 dagar framåt, sen närmar sej aggressivare tider i några dagar. I dag älskar jag alla! Vad kul att du läser min blogg jag blev jätteglad att höra det. Kram!